Els camps d’urnes

Una vintena de persones vam poder escoltar la xerrada d'en Biel Soriano sobre els camps d'urnes del Bronze final, un costum d'enterrament que, com molta part d'altres tendències, ens va arribar des de l'orient passant per Europa. Els enterraments en aquella època es feien amb la incineració del cadàver, es recollien les cendres i es dipositaven en unes urnes de fang que s'enterraven en uns llocs determinats, originant així uns nous llocs de culte de la societat, aquests camps estaven situats normalment en llocs que fossin visibles des del poblat, eren com monuments de respecte als difunts, com els cementiris d'avui. En l'estudi d'aquestes urnes s'han trobat restes de metalls barrejats amb les cendres, cosa que fa pensar que incineraven el cadàver amb tot el que duia posat. Alguns d'aquests metalls provenien o tenien fusions de metalls d'origen llunyà pel qual confirmen l'existència d'un comerç important. També en els camps d'urnes més propers en el temps es comença a veure una divisió per categoria social. Una presentació molt acurada i força interessant que ens apropa la manera en què acomiadaven els morts els nostres ancestres.

Nova xerrada a la Biblioteca Frederic Alfons i Orfila a les 19:30h. on en Biel Soriano en parlarà dels “Camps d’urnes del Bronze final (s.XI a VIII cal ANE) en el Nord-est peninsular

exposició sant menna

jep23