Or Blau

El 26/05/2023, en la biblioteca Frederic Alfonso i Orfila de Sentmenat, el doctor en arqueologia Ivan Campana ens va parlar dels sistemes hidràulics que els Omeies van fer a Jordània per tal d'abastir d'aigua les seves ciutats. Si bé molts d’aquests sistemes podien venir ja de l’època romana o nabatea, el que cal ressaltar és que ells les van millorar o adequar  tecnològicament  a les seves necessitats, el destacable és que ho van fer fent servir els mateixos mitjans que els seus antecessors, adaptant-se al medi i sense voler fer grans estructures que destruïssin el que ja existia.

Amb el poc públic que va assistir a la xerrada es va originar un debat força interessant i constructiu sobre la importància que ha de tenir pel medi ambient és que es respecti la singularitat de cada ecosistema i no s’intentin implementar tecnologies que poden resultar agressives per l’entorn immediat.

Visita Al Dolmen

Dia internacional dels museus 2023